منو دسترسی

تفاوت فارکس و ارزهای دیجیتال

1399/08/17 در ساعت 08:20:00

بازار فارکس و ارزهای دیجیتال چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند

تفاوت فارکس و ارزهای دیجیتال

تفاوت معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال

 

تجارت کریپتوکارنسی اغلب مشابه تجارت فارکس است . فارکس ، مانند کریپتو ، شامل ارزهای معاملاتی است ، با این وجود تفاوت های اساسی بین این دو وجود دارد . معاملات فارکس یک صنعت بزرگ و نسبت به کریپتو قدمت بسیار زیادی دارد در حالی که تجارت کریپتو یک صنعت جدید و تازه به دنیا معرفی شده است . فارکس اغلب واسطه ها ، دلالان و موسسات و کارگذاری ها را در بر می گیرد که در هر مرحله‌ی معاملات کارمزد دریافت می کند . نبود واسطه یکی از بزرگتزین برتری های دنیای کریپتو است . یکی دیگر از موارد مهم این دو نقدینگی موجود در فارکس در مقابل کمبود نقدینگی در کریپتو کارنسی است .

بیایید با جزئیات به تفاوت های این دو نگاه کنیم

فرانک سوئیس در مقابل بیت کوین

معاملات فارکس بزرگ است ، متوسط نرخ گردش مالی روزانه در بازار فارکس تریلیون ها دلار است . در مقایسه با آن  ، بیت کوین فقط ۱ میلیارد دلار گردش مالی دارد . حجم معاملات بیت کوین حتی به اندازه معاملات فرانک سوئیس در فارکس نیست . معاملات فرانک سوییس ۵٪ از حجم معاملات و ۲۴۳ میلیارد دلار گردش مالی روزانه فارکس را بر عهده دارد . با این حال ، بر خلاف تجارت فارکس تجارت رمزنگاری می تواند بازده ۷۰ درصدی داشته باشد . بازدهی که در تجارت فارکس دیده نمی شود .

تجارت  فارکس ، یک بازار قانون گذاری شده و متعادل است ، این بدان معنی است که کارگذاری ها در فارکس در همه جای جهان وجود دارند .فارکس تجارت پر هزینه ای است ،  از واسطه ها و صرافی ها گرفته تا هزینه ها و کارمزدهای پنهان تجارت ، همه این ها این بازار را به یک سرمایه گذاری پر هزینه تبدیل کرده اند ، این بدان معنی است که معامله گران فارکس قبل از اینکه بتوانند در این بازار تجارت کنند ، باید سرمایه قابل توجهی داشته باشند .

مشارکت نهادی یکی دیگر از از جنبه های مهم تجارت فارکس است . بر خلاف کریپتو کارنسی ، معامله گران فارکس در حال رقابت با بانک های جهانی ، ترید های پبشرفته و سایر شرکت های خصوصی هستند که این رقابت می تواند گاها بسیار دشوار باشد .

ثبات و نوسانات

بر خلاف نوسانات زیاد بازار کریپتو ، فارکس از نوسانات کمتری برخور دار است ، این دلیل باعث می شود که سودگیری از تفاوت های اندک نرخ خرید و فروش ارز دشوار شود ، با این حال با توجه به نقدینگی بازار فارکس به دست آوردن سود آنچنان هم سخت نیست ، مانند تفاوت دلار آمریکا با نیرای نیجریه ، سفارشاتی از این قبیل فورا تکمیل می شود .

از آنجایی که معاملات فارکس گردش مالی بالایی دارند بنابراین درآنجا جفت ارزهای زیادی برای معامله وجود دارد حتی اگر آنها ارزهای کم اهمیتی باشند . نقدینگی بالای فارکس این موضوع را تضمین می کند که معاملات بزرگ نیز تاثیر زیادی بر افزایش یا کاهش قیمت نداشته باشند ولی در تجارت کریپتو معاملات بزرگ تاثیر زیادی بر قیمت ها دارند .

در حالی که قیمت ارز های دیجیتال می تواند به سمت سفارشات بزرگ تر سوق داده شود ، برای ورود به خرید و فروش آلت کوین ها و توکن های کمتر شناخته شده نیز مشکلی نخواهید داشت و بسیاری از صرافی های آنلاین کریپتوکارنسی به کاربران این امکان را می دهند تا تجارت خود را به سرعت شروع کنند . کارمزدها معمولا بسیار کمتر از کارمزد های فارکس هستند و نبود واسطه به معنای عدم پرداخت هزینه های حاشیه ای است .

نوسانات در بازار کریپتو کاملا غیرقابل پیشبینی است و حجم خرید در صبح و فروش در عصر بسیار بالا است .

امنیت و مقررات

یک تفاوت دیگر بین کریپتوکارنسی و فارکس امنیت است . ارز دیجیتال یک فناوری نوظهور است بسیاری از خبر ها در مورد هک شدن ، یا از دست دادن سرمایه به دلیل خطاهای ساده را درمورد ارز های دیجتال را می شنویم ولی با توجه به غیر قابل تغییر بودن بلاک چین ، چنین اقداماتی بسیار دشوار است اما غیر ممکن نیست .

ضمنا مقرراتی در مورد تجارت ارز های دیجیتال  وجود ندارد که این امر می تواند معامله گران را در معرض کلاه برداری قرار دهند .

از دست رفتن سرمایه تجربه ای بسیار تلخ است و معاملات فارکس برای جلوگیری از چنین تجربیاتی دارای برخی حمایت ها هستند و معمولا دارایی ها توسط دولت بیمه می شوند تا در صورت سرقت یا کلاه برداری ضرری متوجه سرمایه گذار نشود .

فارکس یا کریپتو ، کدام یک بهتر است ؟

هر دو تجارت فارکس و ارز های دیجیتال شامل جوانب مثبت ، منفی و ریسک ها و پاداش های خاص خود هستند ، به طور کلی تجارت فارکس با ثبات تر با امنیت تر و قانون گذاری شده است .

معاملات کریپتو وعده سود دهی بسیار بزرگتری از تجارت فارکس را می دهند ، این بدان معناست که سرمایه گزاران باهوش و ماهر با اشتهای زیاد اما در عین حال با ریسک بالا می توانند سود بالاتری را در تجارت ارز های دیجیتال کسب کنند ، این ها در حالیست که هیچ نهادی در تجارت آنها دخالت ندارد ، دو بازار از این نظر که هر دو پلتفرم های تجارت الکترونیکی سهام اند ، شبیه به هم می باشند .

به طور خلاصه در فارکس نقدینگی زیاد و نوسانات قیمت کم است اما بر عکس آن در کریپتو نوسان قیمت زیاد و تا حدودی نقدینگی کم است ، این بدان معنی است که برای ورود به هر کدام از این بازار ها باید استراژی های ترید جداگانه داشت .

 

نویسنده : امیر رفعت

بازارهای مالی () سیگنال کریپتو () فارکس () بورس () بازار جهانی () بورس بین الملل ()
نظر جدید
0%